Integrale benadering

Investeren in jezelf, maar ook in een betere wereld
love-1520472_1280

Ieder mens heeft kwaliteiten en valkuilen. Binnen de mogelijkheden die ik heb (ervaring, kennis en passie!) zet ik van alles in om jou te laten ontdekken wat de voordelen zijn van een gezondere leefstijl en bied ik jou handvatten om het eigen te maken voor de langere termijn. Door jouw kwaliteiten vast te versterken en anderzijds te werken aan gedragsverandering ten aanzien van de valkuilen, is het mogelijk een duurzame verandering te creëren.

Leefstijlcomponenten als voeding, omgeving, beweging en ontspanning werken nauw met elkaar samen. Dezelfde nauwe samenwerking vindt ook in het lichaam plaats. Als je verkeerde keuzes maakt (‘aan de verkeerde knop draait’), zal dat vroeg of laat verkeerd uitpakken in je gezondheid, toch voor velen het grootste goed wat je kunt hebben. Die keuzes komen vaak voort uit emoties, gevoelens, een gebrek aan kennis en zo verder.

Daarom is in dit bedrijfsconcept ervoor gekozen diensten aan te bieden waar ik als coach jou zelf laat draaien aan de drie knoppen beweging, voeding en gedrag. En waar het kan tegelijk.

Ik zorg ervoor dat de verschillende elementen elkaar helpen en versterken, zodat jij in korte tijd vooruitgang boekt, maar vooral leert hoe je het op de langere termijn kunt volhouden. Ik gun jou de mooiste leefstijlreis die je je kunt voorstellen. Jij bent en blijft echter diegene die aan de knoppen draait. Bij Vitaal met Chris werken klanten in een van tevoren vastgestelde periode bewust aan een gezondere leefstijl zodat ze daarvan kunnen profiteren in hun dagelijks leven. Dat kan zijn bij het functioneren thuis, op het werk, op school en bij het uitvoeren van een hobby. Met het concept kan een deelnemer fysiek meer aan, is hij minder vatbaar voor ziekte en kan hij beter omgaan met een chronische ziekte.

Ook word onder andere werkt aan zelfvertrouwen, weerbaarheid, assertiviteit en andere mentale en sociale vaardigheden. Binnen het concept wordt naast persoonlijke doelen, ook gewerkt met sociale goede doelen. Zo investeert de klant niet alleen in zichzelf, maar ook in een betere wereld. Dat kan een extra motivatie zijn voor de klant, maar voor mij als eigenaar is het een basisgegeven in mijn leefstijl en komt het uit het hart.